poniedziałek, 31 października 2016

Dżem z dyni z pomarańczową nutą

Dostałam OGROMNĄ! i to dosłownie dynię. I pierwsza myśl- zrobię dżem. Tym razem w wersji pomarańczowej. W smaku przypomina mi  kubusia marchewkowo-pomarańczowego. 



Składniki

  • 2 kg miąższu dyni 
  • cukier do smaku ( około 3 szklanek, można więcej)
  • 2 galaretki pomarańczowe
  • 2 konfitureksy 2:1
  • 1,5 kg pamarańczy
  • 3-4 goździki

Wykonanie

  1. Obraną dynię pokroiłam na kosteczkę, włożyłam do dużego garnka. Zasypałam 1,5 szkl. cukru i odstawiłam na 2 godziny,żeby puściła sok.
  2.  Garnek nastawiłam na mały płomień i rozpoczęłam gotowanie.
  3. Do dyni dodałam sparzone otarte skórki z pomarańczy, sok z pomarańczy i 1-1,5 szkl. cukru oraz goździki.
  4. Całość gotowałam około 2 godzin co jakiś czas mieszając.
  5. Następnie wyłączyłam gaz a do masy dżemowej dodałam konfitureksy i 2 galaretki pomarańczowe. Dokładnie wymieszałam. Masa stanie się bardzo rzadka ale po wystygnięciu ładnie stężeje. Taką gorącą dynie wlałam do słoików, dobrze zakręciłam i odstawiłam do ostygnięcia. 
  6. Na drugi dzień zimne słoiki włożyłam do zimnego piekarnika i pasteryzowałam w 100 st. przez godzinę. Masa znowy się rozrzedzi ale znowu się zestali.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz