wtorek, 6 czerwca 2017

Sok z kwiatów czarnego bzu

Gotowy sok z kwiatów czarnego bzu :) Jego słodycz od razu przywołała wspomnienia z dzieciństwa kiedy to kręciło się miodarkę z akacjowym miodem u dziadka na wakacjach...Ach.... to były czasy :) 


O jego właściwościach można poczytać tutaj klik klik

A ja dzisiaj dodałam go do zimnej wody mineralnej i miałam pyszną orzeźwiającą lemodniadę :) Idealną na ten gorący dzień.

Składniki:
50 baldachimów kwiatów
1,5 l wody
1kg cukru
2 cytryny- sparzone i wyszorowane
1 mały kwasek cytrynowy
Kwiaty najlepiej zbierać maksymalnie do południa w słoneczny dzień. Ja odcinałam je delikatnie nożyczkami,żeby nie utracić pyłku! :) On jest bardzo ważny. Następnie po powrocie do domu pozwoliłam by jakieś ewentualne czarne muszki wyszły... W międzyczasie w garnku zagotowałam 1,5 l wody z 1 kg cukru( robimy syrop), dodajemy sok z 1 wyciśniętej cytryny i 1 opakowanie( 20g) kwasku cytrynowego. Chwilę gotujemy i odstawiamy do przestygnięcia.
Nad dużym słoikiem delikatnie obciełam kwiatki, pozbawiając je jak największej ilosci zielonych końcówek, które dodają goryczki do soku. Do gotowych kwiatów wlałam przestudzony syrop i wkroiłam drugą cytrynę pokrojoną w plasterki. Całośc zamieszałam i odstawiłam w ciemne miejsce na 4 dni. Codziennie mieszałam miksturę.
Po 4 dniach gotowy syrop przelałam przez gęste sito wyłozone gazą. Sok przelałam do wyparzonych słoiczków i pasteryzowałam 1 godzinę :)
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz