środa, 19 października 2016

Gulasz z serduszek drobiowych

Dzisiaj proponuję kolację na ciepło, szczególnie dla wielbicieli podrobów. Udało mi się kupić świeże, ładne serduszka drobiowe. I kolacja jak znalazł. Ja podaję z chlebem ale w wersji obiadowej można podawać z ziemniakami, ryżem bądź kaszą :)



Składniki
  1. 1 kg serduszek drobiowych
  2. 1 duża cebula
  3. 1 duży ząbek czosnku
  4. 1 łyzka miodu gryczanego
  5. 1 łyżeczka smalcu gęsiego
  6. sól,pieprz, słodka i ostra papryka, curry,majeranek
  7. pół szklanki kwaśnej śmietany 
  8. 2 liście laurowe
  9. 2 szkl. wody
  10. pieczywo


Wykon
  • Serduszka umyłam pod bierzącą wodą, osuszyłam.
  • Na patelni rozgrzałam smalec, dodałam łyżeczkę miodu gryczanego.
  • Na gorący tłuszcz wrzuciłam serca i obsmażyłam na wysokim ogniu na złoty kolor. Następnie dodałam pokrojoną w piórka cebulę i czosnek w cienkich plasterkach. Całość chwilkę przesmażyłam.
  • Do mięsa dodałam 2 liscie laurowe, zalałam gorącą wodą i dusiłam około 40 min do miękkości. Cebulka fajnie się rozpadła zagęszczając sos. 
  • Śmietanę zahartowałam gorącym sosem spod serduszek, wlałam, wymieszałam. Całość doprawiłam do smaku solą, pieprzem, paprykami, curry oraz majerankiem, zagotowałam. Podawałam na ciepło ze świeżym pieczywem



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz