niedziela, 23 października 2016

Smak dzieciństwa czyli barszczyk i tłuczone ziemniaki

Dawno, dawno temu w moim rodzinnym domu, na wakacjach u babci podawano na obiad barszcz. Czy to czerwony czy biały ale zawsze z dodatkiem tłuczonych ziemniaków. Od dawna nosiłam się z zamiarem zrobienia tego u siebie w domi ale zawsze było jakies ale... W końcu dzisiaj w niedziele nie było tradycyjnego rosołu i schaboszczka tylko pyry i barszcz :) 




Barszcz:

  • 1/2 kg żeberek 
  • 3litry wody 
  • 1 litrowy słoik buraków w zalewie octowej 
  • włoszczyzna 
  • cebula 
  • czosnek 
  • majeranek, lisc laurowy, kulki ziela angielskiego, sol, cukier

  1. Żeberka zalałam zimną wodą i zagotowałam. Gotowałam około 20 minut, dodałam liść laurowy, ziele angielskie i włoszczyznę. 
  2. Do wywaru dodałam opaloną cebulę. Całość gotować do miękkości żeberek.
  3. Pod koniec gotowania wlałam cały słoik buraków wraz z zalewą. Doprawiłam do smaku, doprowadziłam do wrzenia na bardzo wolnym ogniu. 
  4. Zupę zabielałam na talerzu śmietaną

Ziemniaki
  • 800 g ziemniaków
  • 1 cebulka
  • 3 plastry wędzonego surowego bekonu
  • mleko
  • masło
  • sól
  1. Ziemniaki obrałam pokroiłam na mniejsze kawałki, zalałam zimną wodą osoliłam i gotowałam do miękkości.
  2. W międzyczasie pokroiłam bardzo drobno cebulkę i zeszliłam ja na 1 łyżce masła. Następnie dodałam pokrojony w kosteczkę bekon. Całość smażyłam na złoty kolor.
  3. Ziemniaki odcedziłam, utłukłam dokładnie tłuczkiem, dolałam mleka ( na oko) i 1 łyżkę masła. Do masy dodałam cebulkę z bekonem i dokładnie wymieszałam.

 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz