czwartek, 17 marca 2016

Babeczki od babeczki

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami... Lada moment będziemy święcić pokarmy. I z tejże okazji powstały próbne babeczki do koszyczka wielkanocnego. U nas w domu zawsze goszczą w koszyczku malutkie babeczki. Co roku kupowane w sklepie. A w tym roku postanowiłam sama je upiec i udekorować wg swojego pomysłu :)


Z podanych porcji wyszło mi 18 slicznych babeczek :)

200 g margaryny
4 jajka
1 szkl. mąki pszennej
1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
1 szkl. cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
olejek rumowy

1. Jajka ubić na puszystą gęstą masę.
2. Mąki przesiać z proszkiem do pieczenia.
3. Roztopić margarynę- ma wrzeć!
4. Do gęstej masy jajecznej dodać mąkę. Porządnie wymieszać. Ja mieszam mikserem.
5. Do masy dodajemy wrzącą margarynę i olejek rumowy. Mieszamy
6. Foremki- ja mam silikonowe wysmarować lekko olejem, wlać ciasto do 3/4 wysokości i piec w 180-200 st. około 15-20 minut. Najlepiej sprawdzić po 15 min czy patyczek jest suchy. Zostawić do wystygnięcia.

Ostygnięte babeczki udekorować wg uznania. Ja udekorowałam roztopiona gorzką czekoladą i lukrem cytrynowym. Smacznego!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz