sobota, 17 września 2016

Fish and chips

Wczoraj na obiad była klasyka... Ryba i frytki. Fish and chips :) Uwielbiam domowe smażone fryteczki. Do tego szybki sosik majonezowo-pomidorowy i rewelacja na talerzu.


Składniki:
2 kg ziemniaków
4 kostki smalcu do smażenia
dorsz
sól
pieprz
woda z cukrem
2 łyżki majonezu
2 łyżki domowego keczupu
1 ząbek czosnku

Ziemniaki obrałam pokroiłam w paseczki, namoczyłam godzinę w wodzie z dodatkiem cukru ( 1 łyzeczka na 1 l wody). Następnie je osuszyłam i podsmażyłam w gorącym tłuszczu około 10-15 min. Jeszcze blade wyłowiłam i osuszyłam na ręczniku papierowym.

W miedzy czasie posoliłam dorsza i odstawiłam na 1 godzinę ( puszcza wodę od soli). Osuszyłam ręcznikiem. Tak sprawiona ryba była gotowa już do smażenia.

Sos- wymieszałam majonez z domowym keczupem i czosnkiem.

Frytki ponownie wrzuciłam na gorący tłuszcz, smażyłam na złoty kolor (około 5-8 min). Takie wcześniej podsmażone frytki teraz już szybciej się rumienią i są chrupiące na zewnątrz a mięciutkie w środku :) Osuszam je na ręczniku papierowym. A w międzyczasie smażę rybkę na osobnej patelni na minimalnej ilości oleju.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz