piątek, 30 września 2016

Jabłkowy dzień chłopaka

Dzisiaj większość chłopaków jak nie wszyscy obchodzą swoje święto :) W związku z tym postanowiłam moim chłopakom zrobić miłą niespodziankę. Padło na ciasto jabłkowe pełne aromatycznych przypraw takich jak cynamon, cukier waniliowy, kardamon. Zapach roznosi się po całej kuchni i klatce schodowej :)))))))) 



Ciasto wg Ewy Wachowicz ( tak, tak testuję przepis z książki )

  • 1/2 kg mąki
  • 200 g margaryny
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 150 g cukru- dałam cukier puder
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia  

Mąkę przesiałam z cukrem pudrem i proszkiem do pieczenia. Dodałam także cukier waniliowy i szczyptę soli dla wydobycia słodyczy ciasta. Do suchych składników dodałam margarynę, wysiekałam dokładnie. Następnie zrobiłam kopczyk, w nim dołek i wbiłam jajka, żółtko oraz śmietanę. Zagniotłam szybko ciasto. Podzieliłam na 2 nierówne porcję ( 1 mniejsza tylko na wierzch do starkowania), zawinełam w folię i schowałam na 1 godzinę do zamrażarki. 

Następnie rozwałkowałam placek, wykleiłam formę i z obciążeniem z grochu podpiekałam w piekarniku około 15 minut.A w międzyczasie zrobiłam nadzienie.

Nadzienie:

  • 1 litrowy słoik musu jabłkowego
  • 1 kisiel cytrynowy
  • 1 przyprawa do szarlotki 

Jabłka przełożyłam do garnka ,wsypałam pół paczki przyprawy do szarlotki podgrzałam. Do gorącej masy wlałam kisiel cytrynowy rozpuszczony w jak najmniejszej ilości wody. Całość przelałam do gorących jabłek, zagotowałam do zgęstnienia.

Na podpieczony placek wysypałam 1 łyżkę kaszy mannej ( wciągnie wilgoć z jabłek). Następnie wyłożyłam gorącą masę jabłkową. Na wierzch starłam zamrożone ciasto. Piekłam w 180 st. przez około 45 min- na złoty kolor :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz