sobota, 1 października 2016

Ostry sos paprykowy

Lubię sobotę... Zdecydowanie to mój ulubiony dzień tygodnia! Nie dlatego,że jest wolny ale dlatego,że w ten dzień mogę w pełni oddać się gotowaniu. I tak mięsko na jutrzejszy obiad się marynuje, buraki pieką się w piekarniku, rosól pyrka na wolnym ogniu, deser już siedzi w mojej głowie. A dla Was dzisiaj mam ostry sos paprykowy. Doskonały do mięs na zimno, na kanapki, do kiełbaski na ciepło. Wykorzystajcie paprykę póki jeszcze jest na nią sezon :)



Składniki:

  • 2 kg czerwonej papryki
  • 5 papryczek chili
  • 1 kg cebuli
  • 8 ząbków czosnku
  • 1kg pomidorów
  • olej do podsmażenia
  • sól
  • pieprz
  • czerwona słodka papryka
  • curry
  • cukier do smaku
  • ocet (około 2 łyżek)
Wykonanie:

Paprykę umyłam, pokroiłam w dużą kostkę. Cebulę obrałam, pokroiłam w piórka, czosnek w plasterki, a papryczki chili wraz z pestkami pokroiłam w plasterki.
Wszystkie warzywa podsmażyłam na oleju około 15minut.  Następnie dodałam sparzone i obrane ze skórki pomidorki. Poddusiłam około 10 minut. Odstawiłam do ostygnięcia. Zimne warzywa zblendowałam i przetarłam przez gęste sito. Sok, który powstał w trakcie gotowania zlałam do słoika i wykorzystałam do zupy dyniowej. Pulpę paprykową przelałam do garnka dodałam przyprawy do smaku, odrobinę octu, cukru. Całość odparowywałam jeszcze przez 30 minut. Gorący sos wlałam do wyparzonych słoików, które pasteryzowałam jeszcze 15 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz