czwartek, 6 października 2016

Befsztyk tatarski

Dzisiaj kolacja dla prawdziwych twardzieli a nawet twardzielek :) Udało mi się dostać piękny kawałek polędwicy wołowej. I powstał tatar- czy befsztyk tatarski jak kto woli :) Taki po mojemu. JA tak jem i tak proponuję Wam




Składniki dla 2 osób

  • 35 dag polędwicy wołowej
  • 1 średnia cebula
  • 4-5 ogórków kiszonych 
  • 1 łyżka musztardy ( ja daję dijon- odkąd mój tata pracuje we Francji to jest to moja ulubiona musztarda)
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • pieprz
  • ostra papryka  
  • 1 łyżka lodowatej wody
  • 2 żółtka ( po jednym na porcję)


  1. Mięsko zmieliłam w maszynce do mielenia mięsa. Oryginalnie tatar się sieka, ja jednak nie miałam cierpliwości :) Do mięsa dodałam olej i lodowatą wodę. Przez chwilę wyrabiałam mięso.
  2. Ogórki i cebulkę pokroiłam w drobną kostkę
  3. Jajka przelałam wrzątkiem, oddzieliłam zółtka od białek
  4. Na talerzu na samym środku układam mięso, w środek wlewam żółtko. Boki obsypuję cebulą i ogórkiem.
  5. Na boku kładę łyżeczkę musztardy dijon
  6. Całość oprószam pieprzem i papryką ostrą. Podaję z chrupkim pieczywem lub podpieczoną bagietką  







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz